2023-05-05 13:00:00

6. Dani medijske pismenosti u 6. a, b i c

Svi moji osjećaj(n)i(ci)

Iako na predmetu Hrvatski jezik često razgovaramo o medijima, svake godine posebnim aktivnostima obilježimo Dane medijske pismenosti. Ovogodišnje 6. Dane medijske pismenosti u 6. a, b i c obilježili smo radionicom Svi moji osjećaj(n)i(ci).

Radionicu je osmislila i vodila nastavnica Marina Burđelez.

Učenici su kao uvod u aktivnost rješavali digitalnu anketu čiji su nam rezultati bili poticaj za  razgovor o virtualnoj komunikaciji. U ovoj smo se radionici usmjerili na dopisivanje u popularnim virtualnim grupama i službenim školskim komunikacijskim kanalima. Rezultati ankete pokazali su kako je  WhatsApp najčešće korištena aplikacija za vršnjačku komunikaciju, a Teams prikladniji za komunikaciju s učiteljima. Gotovo svi učenici prilikom vršnjačkog dopisivanja koriste ikone osjećaja, tzv. emotikone/osjećajnike i dobro poznaju značenje učestalih osjećajnika, ali nisu baš uvijek sigurni u njihov odabir.

Nakon kratkog predavanja i razgovora o verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji učenici su u grupama osmišljavali vlastite primjere te ih predstavljali jedni drugima. Proširili smo znanje o značenju najčešće korištenih osjećajnika te u suradničkoj aktivnosti odigrali igru spajalice sličice lica i njenog značenja. Učenici su rado dijelili vlastita iskustva i u improviziranim razgovorima ulazili u uloge pošiljatelja i primatelja poruka koje prenose različite emocije. Odgovor na pitanje je li moguće baš sve nijanse ljudskih osjećaja dočarati sličicom  tražili smo u igri oživljavanja ponuđenih lica. Razgovarali smo i o kulturi verbalnog i neverbalnog virtualnog dopisivanje. Učenici su s lakoćom prepoznali koji emotikoni nisu primjereni  službenoj komunikaciji.

Ikone osjećaja možemo koristiti kao metodu uštede vremena, ali moramo biti svjesni osjećaja koje prenosimo neverbalnom porukom i voditi računa o osjećajima primatelja naših poruka jer emocije se ne brišu jednim klikom.

Stečene spoznaje na kreativan način učenici su povezali s  nastavom predmeta Hrvatski jezik izrađujući stripove čiji su likovi sličice omiljenih žutih lica, a tema njihovo značenje.

 


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče