2024-03-11 08:25:14 Život i djelo Marije Jurić Zagorke Život i djelo naše najčitanije književnice pruža niz mogućnosti za istraživački i stvaralački rad s učenicima. Čitajući književne predloške Zagorkinih romana, učenici iskazuju interes postavljajući pitanja o kontekstu nastanka zanimljivih spisateljičinih fabula i likova. Ako ih se usmjeri, rado tragaju za odgovorima istražujući pojedinosti iz Zagorkina života i izražavaju svoje mišljenje o njezinim zaslugama, uočavaju poteškoće na koje je nailazila i ustrajnost borbe za pravednost. Smještaju je na vrh popisa uspješnih žena koje su se borile da u budućnosti uživamo prava koja su njima bila uskraćena. Uoči rođendana Marije Jurić Zagorke učenici sedmih razreda na satu Hrvatskog jezika čitali su ulomak romana Kći Lotršćaka. Ulomak zaustavlja radnju u najnapetijem dijelu kada učenici tjerani znatiželjom postavljaju niz pitanje. Što se dogodilo s Mandušom? Zar su se tako kažnjavali neposlušnici u Zagrebu tih godina? Je li im itko pomogao? Je li roditeljska čast važnija od sreće djeteta? Nakon razgovora i analize ulomka na satu, učenici samostalno osmišljavaju nastavak i raspliću radnju prema vlastitom osjećaju i priželjkivanju. U 7. razredu usvajamo obilježja životopisa. Za domaću zadaću istražuju životopis autorice izdvajajući obilježja vrste i pojedinosti koje bi željeli podijeliti s drugima. Prezentacija učenice 7. razreda Obilježavajući Dan žena, proširili smo aktivnosti vezane uz temu Život i djelo Marije Jurić Zagorke. Učenici 7.b, podijeljeni u 5 interesnih skupina, istraživačkim su zadatcima dokazali zašto je Zagorka žena za sva vremena. Prva skupina istražila je pojedinosti o spomeniku Mariji Jurić Zagorki u Zagrebu. Fizički su je karakterizirali crtajući skice s dominantnim motivima i pišući kratke opise. Druga skupina proučavala je časopis Hrvatica (teme, rubrike, zanimljivosti…). Uspoređivali su naslovnice časopisa Hrvatica s naslovnicama današnjih ženskih časopisa i komentirali svoja zapažanja. Pronašli su zanimljive savjete koje je davne 1939.g. autorica uputila svojim čitateljicama, a koji vrijede i danas. Treća skupina zaokupila se temom mađarizacije i Zagorkine borbe za očuvanje hrvatskog jezika. Uočili su uporabu narodnih imena u Zagorkinim djelima i naučili nešto o njihovom nastanku. Razgovarali smo o učestalosti narodnih imena iz Zagorkinoga vremena u suvremenosti i zaključili da je sa Zagorkinog popisa samo jedna nasljednica u našoj školi.
Četvrta skupina izdvojila je Zagorkine mudre misli o životu, ljubavi, pravdi, poštenju, feminizmu te ih pokušala aktualizirati vlastitim iskustvima u realnom svijetu. Peta skupina pripremala se za pisanje biopjesama izdvajajući ključne riječi iz opširnog Zagorkinog životopisa. Iako je nedostajalo vremena, zajedničkim su snagama rezultate svog rada uspjeli prikazati na plakatu izrađenom 8. ožujka na Dan žena. |
Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče |