2024-04-25 12:39:47 7. Dani medijske pismenosti Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja već sedmu godinu provodi projekt Dani medijske pismenosti. Ove godine naglasak je na razvoju kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine.
S obzirom na to da je kritičko razmišljanje vještina koju svakodnevno potičemo, a medijska kultura učenicima omiljena rubrika predmeta Hrvatski jezik, rado smo prihvatili poziv i svoje radionice uvrstili na popis aktivnosti 7. Dana medijske pismenosti. Lažne fotografije u lažnim vijestima izazivaju (ne)stvarne osjećaje Na početku tvrdnja: Da bismo o medijima mogli kritički promišljati, najprije ih trebamo razumjeti. Učenici 5. a razreda svoje su spoznaje o medijima i osjećajima osvijestili na radionici Svi moji osjećaj(n)i(ci). Zabavili smo se prepoznajući značenje pojedinih osjećajnika (emotikona), učili o njihovoj pravilnoj uporabi, razlikovali bonton verbalne i neverbalne komunikacije… Tijekom radionice Novinarstvo u službi javnosti učili smo o načelima kojih bi se novinari trebali pridržavati u svom radu, koje su glavne novinarske vrste i oblici, od koji se dijelova sastoji opremljeni novinarski tekst, kako izgleda novinarska redakcija. Uz pomoć nastavnih materijala portala Medijska pismenost, naučili smo kako možemo razotkriti lažnu novinarsku fotografiju i prepoznati dezinformaciju. Učenicima je bilo zanimljivo okušati se u stvaranju vlastitih lažnih fotografija i pisanju lažnih vijesti. Zanima li vas kako su se učenici 5.a proveli u Parizu tragajući za Kokom? Kliknite na poveznicu koja se nalazi na fotografiji! Nakon uvodnog sata u radionicu Novinarstvo u službi javnosti učenici 7. a, b i c razreda improvizirali su novinarsku redakciju u razredu. Ovisno o interesima uskočili su u jednu od ponuđenih uloga: glavni urednik/urednica, novinar/novinarka, fotograf/fotografkinja, lektor/lektorica, korektor/korektorica. Nastale su zanimljive tjedne novine u papirnatom školskom izdanju. Tematski smo se povezali s lektirnim naslovom Smogovci. Mladi novinari pisali su vijesti, izvješće i intervjue, osmišljavali su zabavne stranice svojih novina, predlagali rubrike, nadnaslove, naslove, učili potpisivati fotografiju… Pročitajte novine učenika sedmih razreda (kliknite na fotografiju). Na zabavan i kreativan način učenici su potaknuti na kritičko promišljanje o fenomenu dezinformacija. Provedene aktivnosti osmislila je predmetna učiteljica Marina Burđelez povodom obilježavanja 7 dana medijske pismenosti. |
Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče |