preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče

 > O školi  > Knjižnica
Europeana- sadržaji

Kliknite na sliku

Pristup desecima milijuna umjetničkih slika, predmeta, knjiga,

video i zvučnih zapisa iz cijele Europe.


Čitajte i na engleskom jeziku!

Kliknite na sliku za poveznicu


Digitalni sadržaji

Radioigre za djecu i mlade!

Izaberite jednu od radioigara za djecu i mlade (a neke su nastale na temelju djela koja ste čitali za lektiru) i poslušajte ih u izvedbi glumaca!

Potrebno se spojiti korisničkim identitetom "@skole.hr" (e-dnevnik)

 Kliknite za sliku za poveznicu


ZA preporuku:


Knjižnica

E-lektire dostupne za osnovnu škole:

Potrebno se spojiti korisničkim identitetom "@skole.hr" (e-dnevnik)

P.S lektire su poredane po razredima

(Klkinite na sliku za poveznicu)


(Stranica s besplatnim elektroničkim knjigama - kliknite na sliku za poveznicu)


 

Promocija čitanja uz pomoć Interneta

Internet se sve više pokazuje kao izvrstan alat za promociju, ali i pružanje pristupa građi. Sve više knjiga i dokumenata može se naći u slobodnom pristupu, što znači da im svatko može pristupiti bez plaćanja ukoliko ima pristup Internetu. Samim time što su otvoreni svima, logično je zaključiti da će imati i više čitatelja, dok će građa ograničenog pristupa imati manji doseg.

Brojne baze podataka i elektronički časopisi pružaju besplatni pristup svojoj građi, a njihov broj s vremenom sve više raste. Također, postoje i brojne virtualne knjižnice koje čine čitanje pristupačnijim nego ikad.

Primjerice, malo tko nije čuo za Projekt Gutenberg – prvu (i najveću) zbirku besplatnih elektroničkih knjiga. Zbirka obuhvaća preko 60,000 knjiga pretraživih putem online kataloga. Knjige se mogu preuzimati ili čitati online, a prilagođene su različitim formatima (e-čitačima, mobilnim telefonima i drugim uređajima).

Primjer virtualne knjižnice je ICDL (International Children's Digital Library) – jedna od brojnih virtualnih knjižnica namijenjenih djeci.

Cilj ICDL-a je izgraditi zbirku knjiga koja obuhvaća knjige iz cijelog svijeta na svim jezicima kako bi svako dijete imalo pristup građi vezanoj uz vlastitu kulturu, ali i kulture iz cijelog svijeta. Broj virtualnih knjižnica sve više raste. Mnogo ih je namijenjeno djeci, ali bave se i drugim tematikama i interesnim grupama.

Web stranice mogu imati različitu svrhu, a sve veći broj nastaje u svrhu promicanja i razvijanja čitanja, pri čemu se služe kreativnim aktivnostima poput igara, diskusija, digitalnog čitanja, i sličnih aktivnosti.

Storyline Online je jedna od brojnih Web stranica za čitanje digitalnih sadržaja koje prikupljaju snimke naglas pročitanih knjiga za djecu. Na Storyline Online stranici moguće je pronaći grafički uređene video snimke koje prate glasovi poznatih glumaca. Te se snimke često koriste u nastavi i bolnicama, ali i u domovima djece diljem svijeta.

Speakaboos je još jedan primjer slične stranice. No, osim pasivnog slušanja priča, Speakaboos omogućuje djeci da i sami čitaju njihov tekst.

Speakaboos sadrži zbirku videa koji su zapravo animirani prikazi priča uz pozadinski glas osobe koja ju pripovijeda. Na dnu svakog videa nalazi se tekst. U skladu s pripovijedanjem, mijenja se boja riječi koja se izgovara i dijete može lako pratiti napredak priče, samostalno čitati uz slušanje, ili pak izgovarati riječi zajedno sa pripovjedačem. Zanimljive animacije prikladne dječjem uzrastu i tematici priče motiviraju dijete na aktivno praćenje sadržaja videa.

Ovakve Web stranice predstavljaju kreativne načine promocije čitanja među mlađim uzrastom jer su u skladu s njihovom dobi i interesima.

Čitateljski klubovi su često okupljali ljude sličnih interesa u svrhu druženja i diskusije.

Digitalna verzija takvih okupljanja očituje se u Web stranicama, aplikacijama, pa čak i društvenim mrežama, koje omogućavaju ljudima da stvaraju vlastite profile, te se povezuju s drugima kroz zajedničke književne interese.

Primjer takve stranice je Goodreads – najveća svjetska stranica za čitatelje i preporučivanje knjiga čija je misija pomoći ljudima pronaći dobre knjige i podijeliti ih s drugima. Ta stranica okuplja velik broj članova koji dijele ljubav prema knjigama i čitanju. Goodreads omogućava svojim članovima da dijele informacije o pročitanim knjigama, ocjenjuju ih i pišu recenzije, dobiju presonalizirane preporuke novih knjiga, povezuju se s drugim korisnicima i slično.

Mogućnost raznih oblika interakcije s drugim korisnicima i stvaranja vlastitih sadržaja (primjerice, recenzija) motivira na aktivnije čitanje i kritičko razmišljanje o pročitanim djelima. Postoji mnogo sličnih stranica koje povezuju ljubitelje knjiga i pomažu im otkriti nove. Neke od njih su Book Likes, Bookish i Anobii.

Danas većina ljudi posjeduje barem jedan mobilni uređaj ("pametni" telefon, prijenosno računalo, tablet, i sl.), što znači da se njihova važnost ne bi trebala ignorirati. Ukoliko korisnik posjeti Web stranicu koja nije prilagođena njegovom uređaju, mala je šansa da će se ponovno vratiti jer dizajn stranice i njena pristupačnost znatno utječu na korisničko iskustvo.

 


Priručnik za nastavu hrvatskog jezika

Besplatni priručnik “Igrom do (spo)razumijevanja”

 

(Klikom na sliku možete koristiti priručnik)

U sklopu projekta Erasmus+ "Let's communicate" Katarina Breber, Iva Nemec, Maša Rimac Jurinović i Ines Škuflić-Horvat napisale su "Igrom do (spo)razumijevanja", priručnik koji sadrži primjere dramskih igara i vježbi za obradu gradiva iz hrvatskog jezika.


O Knjižnici i stare objave

Dnevnik Anne Frank (online verzija lektire)

BAJKA O VRATIMA (CIJELA BAJKA)

DUGA I ALKAR (CIJELI TEKST ONLINE VERZIJA)

PRIČE IZ DAVNINE (CIJELI TEKST ONLINE VERZIJA)

PrezentacijaReferentna zbirka sedmi razred 

Školska knjižnica zauzima prostor od 50 m2, a veličina čitaonice je 17 sjedećih mjesta. Knjižni fond sastoji se od oko 8000 svezaka knjiga. Neknjižnu građu čine videokasete, cd-ovi, uz računalnu opremu, Tv i Av opremu. Oko 1000 svezaka knjiga je stručna literatura za učitelje. Knjižnica ima 6 časopisa za učenike te 3 za učitelje.

 

 

 

U samoj knjižnici se odvija i uvođenje prvašića u knjižnicu, satovi u okviru knjižničnog programa s učenicima, suradnja na projektima, te ostale aktivnosti. Također se odvijaju i književni susreti, filmske projekcije, stručni sastanci i drugo.

 

 

 

Radno vrijeme knjižnice se svaki tjedan izmjenjuje zajedno sa smjenom učenika.

Prijepodne 8:00 – 13:00 h

Poslijepodne 13:00 – 18:00 h

Prezenatcija: Sat knjižničarstva za osme razrede

Radno vrijeme knjižnice:
DAN SMJENA
Ponedjeljak V. – VIII.
Utorak I. – IV.
Srijeda V. – VIII.
Četvrtak I. – IV.
Petak (8 - 13 h)

 

 

RASPORED ČITANJA LEKTIRE OD V. DO VIII. RAZREDA

 

V.a

1. Strah u Ulici lipa

2. Charlie i tvornica čokolade

3. Junaci Pavlove ulice

4. Legende o Kristu

5. Koko u Parizu

6. Šaljive narodne priče

7. Bajka o ribaru i ribici

8. Doživljaji H. Finna

9. Istina i ljubav

10. Paunaš

 

V.b

1. Bajka o ribaru i ribici

2. Istina i ljubav

3. Koko u Parizu

4. Junaci Pavlove ulice

5. Doživljaji H. Finna

6. Strah u Ulici lipa

7. Šaljive narodne priče

8. Charlie i tvornica čokolade

9. Paunaš

 

V.c

1. Bajka o ribaru i ribici

2. Koko u Parizu

3. Charlie i tvornica čokolade

4. Junaci Pavlove ulice

5. Jim Gumb i strojovođa Lucas

6. Strah u Ulici lipa

7. Doživljaji Toma Sawyera

8. Paunaš

9. Šaljive narodne priče

10. Legende o Kristu

11. Finka Fi

 

V.d

1. Šaljive narodne priče

2. Strah u Ulici lipa

3. Koko u Parizu

4. Charlie i tvornica čokolade

5. Junaci Pavlove ulice

6. Doživljaji Toma Sawyera

7. Legende o Kristu

8. Jim Gumb i strojovođa Lucas

9. Paunaš

10. Bajka o ribaru i ribici

 

VI.a

1.Twist na bazenu

2.Povjestice

3. Priče iz davnina

4. Mali ratni dnevnik

5. Sretni kraljević

6. Gulliverova putovanja

7. Junačina Mijat Tomić

8. Pisma iz moga mlina

9. Veli Jože

10. Bajka o vratima

 

VI.b

1. Priče iz davnina

2. Operacija stonoga

3. Sretni kraljević

4. Junačina Mijat Tomić

5. Mali ratni dnevnik

6. Pisma iz moga mlina

7. Gulliverova putovanja

8. Povjestice

9. Kroz pustinju i prašumu

 

VI.c

1. Povjestice

2. Priče iz davnina

3. Operacija stonoga

4. Mali ratni dnevnik

5. Gulliverova putovanja

6. Sretni kraljević

7. Kroz pustinju i prašumu

8. Pisma iz moga mlina

9. Junačina Mijat Tomić

 

VII.a

1.Smogovci

2. Maturalac

3. Voda

4. Iz velegradskog podzemlja

5. Pjesme

6. Duga

7. Robinson Crusoe

8. Divlji konj

9. Lastin rep

10. Izborna (Bužimski,...)

 

VII.b

1. Voda

2. Maturalac

3. Smogovci

4. Divlji konj

5. Duga

6. Robinson Crusoe

7. Iz velegradskog podzemlja

8. Lastin rep

9. Pjesme

10. Izborna (kriminalistički roman)

 

VII.c

1. Maturalac

2. Pripovijetke

3. Divlji konj

4. Smogovci

5. Iz velegradskog podzemlja

6. Oliver Twist

7. Duga

8. Lastin rep

9. Izborna (kriminalistički roman)

10. Pjesme

 

VIII.a

1.Starac i more

2. Galeb Jonathan Livingston

3. Prosjak Luka

4. Srebrne svirale

5. Alkar

6. Mali princ

7. Breza

8. Mor

9. Izborna

 

VIII.b

1. Alkar

2. Breza

3. Srebrne svirale

4. Starac i more

5. Prosjak Luka

6. Pripovijetke

7. Galeb Jonathan Livingston

8. Mali princ

9. Po izboru: Mor, Začuđeni svatovi, Branka, Sadako hoće živjeti

 

VIII.c

1. Mali princ

2. Začuđeni svatovi

3. Breza

4. Pripovijetke

5. Starac i more

6. Alkar

7. Srebrne svirale

8. Prosjak Luka

9. Lektira po izboru

 


Oglasna ploča

 

 

 

 

       KALENDAR


 PREDMETNA NASTAVA

 RAZREDNA NASTAVA

Godišnji plan i program

 

 

OŠ"Vladimir Nazor" Ploče GPP rada

 

Školski kurikulum

 

OŠ "Vladimir Nazor" Ploče

 

Statut Škole

Kućni red škole

Anketa
S obzirom da radimo u posebnim uvjetima, ocijenite rad i napore škole u organizaciji rada i nastave!






Edukacija


 

 



 

 

Ustanove



Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 2. 2010.

Ukupno: 593045
Ovaj mjesec: 710
Ovaj tjedan: 1029
Danas: 331
CMS za škole logo
Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče / Tina Ujevića 3, HR-20340 Ploče / os-vnazor-ploce.skole.hr / ured@os-vnazor-ploce.skole.hr
preskoči na navigaciju