« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dani medijske pismenosti 2021.
U našoj školi smo povodom 4. Dana medijske pismenosti organizirali prigodne aktivnosti tijekom mjeseca travnja i svibnja. Predavanja i radionice za učenike od 4. do 8. razreda bile su tematski prilagođene uzrastu učenika, kao i njihovim potrebama i interesima.
Učiteljica Informatike Dona Prović je na nastavi Informatike učenicima prikazala edukativne prezentacije i videozapise nakon kojih su sudjelovali u prigodnim radionicama. Većina korištenih materijala je s portala Medijska pismenost, a članovi Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu projekta „Djeca medija“ održali su predavanja virtualnim putem. Na satima smo pričali o medijskoj pismenosti i utjecaju medija, oglašavanju i autorskim pravima, pojmovima poput netiquette, clickbait, influenceri, youtuberi, fake news, photoshopiranje i dr.
Učenici su sudjelovali na radionici „Real or Photoshop?“ u kojoj su testirali svoju moć zapažanja za bolje prepoznavanje manipulacije slikama i otkrili koliko je teško prepoznati pravu fotografiju od „fotošopirane“. Na radionici „The Bad News Game“ učenici viših razreda kroz igru su osmišljavali svoje lažne vijesti i uvidjeli kako te vijesti utječu na druge i kakav je odnos pratitelja ovisno o vrsti objavljene vijesti. Svi učenici su vrlo rado sudjelovali u radionicama i rekli kako bi voljeli sudjelovati u ovakvim projektima i ubuduće.
S obzirom na to da je ove godine tema „Važno je kako se osjećaš s obje strane ekrana“, tj. naglasak je na utjecaju medija na mentalno zdravlje djece i mladih, školska psihologinja Nataša Palac sudjelovala je u raspravama i savjetovanju te usmjeravanju učenika. Dio aktivnosti održao se u školskim učionicama, a dio online dok su obilježavanje Dana medijske pismenosti upotpunili i učenički radovi. Cilj je bio uključiti što više učenika i osvijestiti ih o važnosti medijske pismenosti te odgovornog i sigurnog pristupanja svijetu medija.
Tijekom travnja i svibnja predmetna učiteljica Ivana Pudar Pećar sa svojim učenicima odradila je niz aktivnosti kojima je obilježila ovogodišnje Dane medijske pismenosti.
Na Satu razrednika učenici 6.a razrednika bavili su se temama "Utjecaj influencera na mlade" i "Upoznajmo omiljenog influencera". Pomoću alata Mentimeter birali su najgledanijeg influencera te su proučavali njegove objave na društvenim mrežama i uspoređivali ih sa stvarnim životom. Isticali su pozitivne i negativne strane društvenih mreža i poruke koje se njima šire. Pomoću alata Biteable predstavili su omiljenog "youtubera" - Marka Vuletića. Zaključili su da moraju paziti koga prate na društvenim mrežama te biti kritični prema svim informacijama i porukama koje čitaju i gledaju na internetu.
Učenici sedmih razreda obrađivali su temu "Novinarstvo u službi javnosti". Učili su što su izvori, na primjerima su uočavali razlike između vjerodostojnih i nevjerodostojnih izvora. Bavili su se kritičkim vrednovanjem izvora na internetu te su na kreativnoj radionici pisali akrostih na temu "Kriteriji za kritičko vrednovanje izvora - novinarska načela".
Učili su kako prepoznati lažnu vijest - dezinformaciju, navodili primjere lažnih vijesti, pozitivnih i negativnih vijesti te su uočavali jezične pogreške u masovnim medijima.
Neke od radova možete pogledati u prilogu.
Dani medijske pismenosti 2021.
U našoj školi smo povodom 4. Dana medijske pismenosti organizirali prigodne aktivnosti tijekom mjeseca travnja i svibnja. Predavanja i radionice za učenike od 4. do 8. razreda bile su tematski prilagođene uzrastu učenika, kao i njihovim potrebama i interesima.
Učiteljica Informatike Dona Prović je na nastavi Informatike učenicima prikazala edukativne prezentacije i videozapise nakon kojih su sudjelovali u prigodnim radionicama. Većina korištenih materijala je s portala Medijska pismenost, a članovi Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu projekta „Djeca medija“ održali su predavanja virtualnim putem. Na satima smo pričali o medijskoj pismenosti i utjecaju medija, oglašavanju i autorskim pravima, pojmovima poput netiquette, clickbait, influenceri, youtuberi, fake news, photoshopiranje i dr.
Učenici su sudjelovali na radionici „Real or Photoshop?“ u kojoj su testirali svoju moć zapažanja za bolje prepoznavanje manipulacije slikama i otkrili koliko je teško prepoznati pravu fotografiju od „fotošopirane“. Na radionici „The Bad News Game“ učenici viših razreda kroz igru su osmišljavali svoje lažne vijesti i uvidjeli kako te vijesti utječu na druge i kakav je odnos pratitelja ovisno o vrsti objavljene vijesti. Svi učenici su vrlo rado sudjelovali u radionicama i rekli kako bi voljeli sudjelovati u ovakvim projektima i ubuduće.
S obzirom na to da je ove godine tema „Važno je kako se osjećaš s obje strane ekrana“, tj. naglasak je na utjecaju medija na mentalno zdravlje djece i mladih, školska psihologinja Nataša Palac sudjelovala je u raspravama i savjetovanju te usmjeravanju učenika. Dio aktivnosti održao se u školskim učionicama, a dio online dok su obilježavanje Dana medijske pismenosti upotpunili i učenički radovi. Cilj je bio uključiti što više učenika i osvijestiti ih o važnosti medijske pismenosti te odgovornog i sigurnog pristupanja svijetu medija.
Tijekom travnja i svibnja predmetna učiteljica Ivana Pudar Pećar sa svojim učenicima odradila je niz aktivnosti kojima je obilježila ovogodišnje Dane medijske pismenosti.
Na Satu razrednika učenici 6.a razrednika bavili su se temama "Utjecaj influencera na mlade" i "Upoznajmo omiljenog influencera". Pomoću alata Mentimeter birali su najgledanijeg influencera te su proučavali njegove objave na društvenim mrežama i uspoređivali ih sa stvarnim životom. Isticali su pozitivne i negativne strane društvenih mreža i poruke koje se njima šire. Pomoću alata Biteable predstavili su omiljenog "youtubera" - Marka Vuletića. Zaključili su da moraju paziti koga prate na društvenim mrežama te biti kritični prema svim informacijama i porukama koje čitaju i gledaju na internetu.
Učenici sedmih razreda obrađivali su temu "Novinarstvo u službi javnosti". Učili su što su izvori, na primjerima su uočavali razlike između vjerodostojnih i nevjerodostojnih izvora. Bavili su se kritičkim vrednovanjem izvora na internetu te su na kreativnoj radionici pisali akrostih na temu "Kriteriji za kritičko vrednovanje izvora - novinarska načela".
Učili su kako prepoznati lažnu vijest - dezinformaciju, navodili primjere lažnih vijesti, pozitivnih i negativnih vijesti te su uočavali jezične pogreške u masovnim medijima.
Neke od radova možete pogledati u prilogu.
RAZREDNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
PREDMETNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
*NOVO - KALENDAR NACIONALNIH ISPITA 2025.