« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Završen Mjesec hrvatskog jezika
Predmetne učiteljice Hrvatskog jezika tijekom Mjeseca hrvatskog jezika (21. 2. – 17. 3.) provodile su različite aktivnosti stavljajući naglasak na jezik i djela Ivane Brlić-Mažuranić čiji ćemo rođendan uskoro svečano obilježiti i u našoj školi.
Učenici osmih razreda istraživali su referentnu ili priručnu zbirku u školskoj knjižnici. Uočili su razliku između enciklopedija i leksikona, jednojezičnih i višejezičnih rječnika, proučavali pravila iz gramatike i pravopisa, razgledavali atlase. Sve to može im pomoći kako brzo i lako pronaći potrebne informacije za zadaće i prezentacije.
Kad se koristi upitnik s uskličnikom? Zašto nam se vrti kada se okrećemo oko sebe? Kakav je jezik pasa? Gdje je jezero Bled? Što je mimika, a što digresija? Od koje se godine dodjeljuje nagrada „Oscar“? Koliko je živio Dragutin Tadijanović i što je napisao? Odgovore na ova pitanja i ostale zanimljivosti učenici su saznali samostalno koristeći knjige koje bi nam uvijek trebale biti „pri ruci“.
S učenicima petih razreda odrađena je radionica "Hrvatski jezik nekad i sad". Učenici su proučavali tekstove Ivane Brlić-Mažuranić usmjeravajući pažnju na nepoznate riječi-zastarjelice. Tumačili su značenje riječi i stavljali ih u novi suvremeni kontekst. Cilj radionice bio je podizanje svijesti o važnosti učenja i njegovanja materinskog jezika te razvijanje osjećaja ljubavi i poštovanja prema jezičnoj baštini.
Među šestašima proveden je natječaj za najuspješniju pozivnicu za 150. rođendan Ivane Brlić-Mažuranić koju su učenici izrađivali u alatu Canva. Također, svi su učenici mogli sudjelovati u literarnom natječaju za najbolju bajkovitu priču inspiriranu Ivaninim djelima. Pobjednička priča bit će poslana na državni natječaj.
Mjesec hrvatskog jezika završen je omiljenim kvizom - "Jezičnom potjerom". Učenicima znalcima hrabro se suprotstavio ovogodišnji lovac - nastavnik Zdravko Medak. Bio je široke ruke pa su učenici, pobijedivši ga u završnoj potjeri, osvojili lijep iznos za čašćenje.
Andrija, Emanuele, Jerko i Lana, čestitamo na pokazanom znanju iz jezika i književnosti i zasluženoj pobjedi!
Jezik je živ, mijenja se i prilagođava, ali uz sve kompromise koji su nužni u suvremeno doba, ne zaboravimo: "Svaka zvijezda svojim svjetlom sijeva, svaka ptica svojim glasom spijeva, ti jezikom svojim zbori; slatkim glasom materinim, odlikuj se među inim!" (P. Preradović)
Završen Mjesec hrvatskog jezika
Predmetne učiteljice Hrvatskog jezika tijekom Mjeseca hrvatskog jezika (21. 2. – 17. 3.) provodile su različite aktivnosti stavljajući naglasak na jezik i djela Ivane Brlić-Mažuranić čiji ćemo rođendan uskoro svečano obilježiti i u našoj školi.
Učenici osmih razreda istraživali su referentnu ili priručnu zbirku u školskoj knjižnici. Uočili su razliku između enciklopedija i leksikona, jednojezičnih i višejezičnih rječnika, proučavali pravila iz gramatike i pravopisa, razgledavali atlase. Sve to može im pomoći kako brzo i lako pronaći potrebne informacije za zadaće i prezentacije.
Kad se koristi upitnik s uskličnikom? Zašto nam se vrti kada se okrećemo oko sebe? Kakav je jezik pasa? Gdje je jezero Bled? Što je mimika, a što digresija? Od koje se godine dodjeljuje nagrada „Oscar“? Koliko je živio Dragutin Tadijanović i što je napisao? Odgovore na ova pitanja i ostale zanimljivosti učenici su saznali samostalno koristeći knjige koje bi nam uvijek trebale biti „pri ruci“.
S učenicima petih razreda odrađena je radionica "Hrvatski jezik nekad i sad". Učenici su proučavali tekstove Ivane Brlić-Mažuranić usmjeravajući pažnju na nepoznate riječi-zastarjelice. Tumačili su značenje riječi i stavljali ih u novi suvremeni kontekst. Cilj radionice bio je podizanje svijesti o važnosti učenja i njegovanja materinskog jezika te razvijanje osjećaja ljubavi i poštovanja prema jezičnoj baštini.
Među šestašima proveden je natječaj za najuspješniju pozivnicu za 150. rođendan Ivane Brlić-Mažuranić koju su učenici izrađivali u alatu Canva. Također, svi su učenici mogli sudjelovati u literarnom natječaju za najbolju bajkovitu priču inspiriranu Ivaninim djelima. Pobjednička priča bit će poslana na državni natječaj.
Mjesec hrvatskog jezika završen je omiljenim kvizom - "Jezičnom potjerom". Učenicima znalcima hrabro se suprotstavio ovogodišnji lovac - nastavnik Zdravko Medak. Bio je široke ruke pa su učenici, pobijedivši ga u završnoj potjeri, osvojili lijep iznos za čašćenje.
Andrija, Emanuele, Jerko i Lana, čestitamo na pokazanom znanju iz jezika i književnosti i zasluženoj pobjedi!
Jezik je živ, mijenja se i prilagođava, ali uz sve kompromise koji su nužni u suvremeno doba, ne zaboravimo: "Svaka zvijezda svojim svjetlom sijeva, svaka ptica svojim glasom spijeva, ti jezikom svojim zbori; slatkim glasom materinim, odlikuj se među inim!" (P. Preradović)
RAZREDNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
PREDMETNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
*NOVO - KALENDAR NACIONALNIH ISPITA 2025.