« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Obilježen Mjesec hrvatskog jezika
Mjesec hrvatskoga jezika obilježavamo svake godine od 21. veljače do 17. ožujka. Predmetne učiteljice hrvatskoga jezika pripremile su prigodne aktivnosti za svoje učenike.
Učiteljica Marijana Gluščević pripremila je radionicu „Jezične igre“. Učenici 5. razreda učili su jezične pojmove zabavljajući se. Smišljali su jezične igre, rebuse, ispunjaljke, slagalice i tako međusobno provjeravali znanje.
čenici šestih i sedmih razreda su s učiteljicom Ivanom Pudar Pećar izrađivali jezične savjetnike i smišljali edukativne jezične slogane s ciljem da u budućnosti lakše uočavaju jezične pogreške i manje griješe u primjeni jezičnih pravila.
Učiteljica Marina Burđelez s 8. a razredom odradila je radionicu „Jezik u zemlji, zemlja u jeziku“ kojoj je kao inspiracija poslužio pjesnik Petar Gudelj.
Petar Gudelj pjesnik je mediteranskog krajolika, života i mitologije. Njegove naglašene pjesničke slike i uveličane metaforama te škrti rječnik s jakim riječima izaziva začudnost, potiče maštu i postavlja izazov za razumijevanje i tumačenje prenesenih značenja.
Radionicu smo započeli upoznavanjem s obilježjima pjesničkog jezika Petra Gudelja. Usredotočili smo se na motiv jezika i njegovu duboku povezanost sa zavičajem. Interpretirajući pjesmu Zemlja u jeziku, učenici su uočili jake riječi i škrti rječnik kao snažno obilježje poetskog jezika. Učenici su odabirali pjesničke slike koje su ih privukle, iskazivali dojmove i objašnjavali značenje. Pisali su vlastite pjesničke slike povezujući motiv jezika s karakterističnim zavičajnim riječima i izrađivali slikovne asocijacije odabranih pjesničkih slika.
Jezik ima sposobnost stvarati, oblikovati i preoblikovati svijet.
Vrhunac manifestacije bila je već tradicionalna „Jezična potjera“ u kojoj su sudjelovali predstavnici 5. – 8. razreda : Marijeta Kostreš, Josip Zamijarević, Marko Božić i Deni Barbir. Ovogodišnji lovac bio je predmetni učitelj Nikola Mušan. Učenici su pokazali odlično poznavanje jezičnih sadržaja te su pobijedili lovca, iako je sučeljavanje do kraja bilo neizvjesno, dinamično i zabavno!
„U ovom lomu i gaženju svega
Još nikad Hrvat nije bolje znao
Da mu je s njime živjet i umrijeti.“
(V. Nazor, O jeziku)
RAZREDNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
PREDMETNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
*NOVO - KALENDAR NACIONALNIH ISPITA 2025.
Nacionalni ispiti za učenike 4. razreda