« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt „Vrti svoj film“
Portal vrtisvoj.film prva je online baza probranih filmskih naslova za djecu i mlade, a uz filmove sadrži i metodičke prijedloge za rad u razredu, koji doprinose razvoju kreativnosti, kritičkog mišljenja i kulturne osviještenosti, vještina i kompetencija za 21. stoljeće.
„Vrti svoj film“ je platforma za učenje kojom se razvija filmska pismenost, a dostupna je cijelu školsku godinu svim školama u Hrvatskoj koje iskažu interes za njeno korištenje i ako se programom doniranja godišnje pretplate osiguraju sredstva za prijavljenu školu. Svake godine više od 200 škola iskaže interes za sudjelovanje u ovom projektu pa smo tako i mi prijavili našu školu te dobili osigurana sredstva za ovu školsku godinu, a našem donatoru se ovim putem iskreno zahvaljujemo.
Tri su programske cjeline (filmske pismenosti, hrvatskog i prigodnog filma) premrežene svim rodovima, vrstama i žanrovima, a program se kontinuirano obogaćuje u skladu s globalnim profesionalnim trendovima. Metodičke prijedloge na kojima se temelji izvedba filmskih analiza sastavili su filmski stručnjak (filmski kritičar i komparatist) i metodičar (nastavnici i učitelji s dugogodišnjim iskustvom filmske edukacije), a svi metodički prijedlozi za osnovnu školu usklađeni su s važećim kurikulom te su ih recenzirali profesori s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.
Pri odabiru filmova uredništvo Portala oblikovalo je niz kriterija koje svaki film mora zadovoljiti da bi postao dijelom programa. Osobito su zanimljivi filmovi o temama koje su značajne djeci i mladima te filmovi koji imaju naglašenu odgojnu komponentu. Program nudi niz pitanja i sugestija koji nastavnicima mogu pomoći u razgovoru nakon projekcije, a čiji je cilj potaknuti djecu na sudjelovanje i razvijanje kritičkog razmišljanja. „Učeći o filmu, bolje razumijemo sebe, svoju kulturu i identitet. Film nas uči razumjeti druge narode i kulture, različita razdoblja, ideje i vrijednosti.“
Prošli tjedan smo obilježili čak tri važna događaja projekcijom filmova s platforme „Vrti svoj film“.
Učenici 4. i 5. razreda su povodom Svjetskog dana zaštite životinja (4. 10.) pogledali dva animirana filma. Princ Ki-ki-do: U bijegu (Grega Mastnak, 2018.) rađen je računalnom 2D-animacijom, a radi se o piliću znanom kao princ Ki-Ki-Do, neustrašivom borcu za prava šumskih stanovnika koji pomaže preplašenom noju u bijegu od nemilosrdnog lovca.
Kuc kuc (Ivana Guljašević, 2018.) prikazuje žutu podmornicu dok zaranja u ocean kako bi istražila šaroliko izobilje podmorskog života, od žustrog morskog ježa do znatiželjne morske zvijezde, a film je napravljen kolažnom računalnom 2D-animacijom.
Šestaši su gledali animirani film Pinkonio (2012., Italija Belgija Francuska i Luksemburg Enzo D'Alò), kojim smo obilježili Dječji tjedan (3. – 9. 10.).
Pinokio bez sumnje spada među najveće klasike dječje književnosti. Adaptaciju romana Carla Collodija o drvenom lutku koji nakon što zbog svoje nepromišljenosti doživi niz opasnih pustolovina te na kraju ipak biva pretvoren u živog dječaka potpisuje talijanski redatelj Enzo D’Alò, koji se svojim scenarijem vjerno pridržavao originalnog predloška. Priča o nestašnom lutku slojevita je alegorija o izazovima odrastanja, kao i o važnosti stupanja u svijet moralnosti, za koje Pinokio u konačnici biva nagrađen. Vrijednosti koje usvajamo: razlikovati istinu od laži, cijeniti postojanost i hrabrost u životu, biti spreman žrtvovati se zbog najbližih, promišljati o općeljudskim vrijednosti posredstvom umjetničkog djela.
Učenici 7. razreda su obilježili Svjetski dan učitelja (5. 10.) gledajući film Clementov opus (2004., Francuska Njemačka i Švicarska Christophe Barratier).
U poslijeratnoj Francuskoj karizmatičan, sredovječan i nezaposlen profesor preuzima radno mjesto učitelja glazbe u internatu za maloljetnike. Zgrožen represivnim modelom školovanja, odluči promijeniti živote mladih delikvenata ukazujući im na dostojanstvo i poštovanje koje zaslužuju dobiti od nadređenih te otvarajući im kroz sudjelovanje u glazbenom zboru perspektivu za budućnost u besperspektivnoj sadašnjosti.
Film je ispričan kroz pomalo nostalgičan flashback, otkriva toplu i životnu priču francuskog dirigenta koji se prisjeća svog života iz 1949. godine, kada je njegovo odrastanje u turobnom internatu promijenio dolazak novog učitelja. Posveta iscjeliteljskoj moći glazbe te ulozi nastavnika u društvu.
Projekcije filmova, analize i aktivnosti s učenicima je provela učiteljica informatike Dona Prović. Učenici su s oduševljenjem reagirali na odabrane edukativne, zabavne filmove i izrazili želju za daljnjim sudjelovanjem u Projektu, prema Vrti svoj film manifestu: „Metodički utemeljen, holistički pristup filmskoj edukaciji, koji film tretira kao specifično kulturno i umjetničko područje, ali i kao sintezu različitih umjetnosti, temelj je medijske, vizualne i inih pismenosti te pridonosi estetskom, etičkom, kritičkom i kreativnom odgoju i obrazovanju.“
Projekt „Vrti svoj film“
Portal vrtisvoj.film prva je online baza probranih filmskih naslova za djecu i mlade, a uz filmove sadrži i metodičke prijedloge za rad u razredu, koji doprinose razvoju kreativnosti, kritičkog mišljenja i kulturne osviještenosti, vještina i kompetencija za 21. stoljeće.
„Vrti svoj film“ je platforma za učenje kojom se razvija filmska pismenost, a dostupna je cijelu školsku godinu svim školama u Hrvatskoj koje iskažu interes za njeno korištenje i ako se programom doniranja godišnje pretplate osiguraju sredstva za prijavljenu školu. Svake godine više od 200 škola iskaže interes za sudjelovanje u ovom projektu pa smo tako i mi prijavili našu školu te dobili osigurana sredstva za ovu školsku godinu, a našem donatoru se ovim putem iskreno zahvaljujemo.
Tri su programske cjeline (filmske pismenosti, hrvatskog i prigodnog filma) premrežene svim rodovima, vrstama i žanrovima, a program se kontinuirano obogaćuje u skladu s globalnim profesionalnim trendovima. Metodičke prijedloge na kojima se temelji izvedba filmskih analiza sastavili su filmski stručnjak (filmski kritičar i komparatist) i metodičar (nastavnici i učitelji s dugogodišnjim iskustvom filmske edukacije), a svi metodički prijedlozi za osnovnu školu usklađeni su s važećim kurikulom te su ih recenzirali profesori s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.
Pri odabiru filmova uredništvo Portala oblikovalo je niz kriterija koje svaki film mora zadovoljiti da bi postao dijelom programa. Osobito su zanimljivi filmovi o temama koje su značajne djeci i mladima te filmovi koji imaju naglašenu odgojnu komponentu. Program nudi niz pitanja i sugestija koji nastavnicima mogu pomoći u razgovoru nakon projekcije, a čiji je cilj potaknuti djecu na sudjelovanje i razvijanje kritičkog razmišljanja. „Učeći o filmu, bolje razumijemo sebe, svoju kulturu i identitet. Film nas uči razumjeti druge narode i kulture, različita razdoblja, ideje i vrijednosti.“
Prošli tjedan smo obilježili čak tri važna događaja projekcijom filmova s platforme „Vrti svoj film“.
Učenici 4. i 5. razreda su povodom Svjetskog dana zaštite životinja (4. 10.) pogledali dva animirana filma. Princ Ki-ki-do: U bijegu (Grega Mastnak, 2018.) rađen je računalnom 2D-animacijom, a radi se o piliću znanom kao princ Ki-Ki-Do, neustrašivom borcu za prava šumskih stanovnika koji pomaže preplašenom noju u bijegu od nemilosrdnog lovca.
Kuc kuc (Ivana Guljašević, 2018.) prikazuje žutu podmornicu dok zaranja u ocean kako bi istražila šaroliko izobilje podmorskog života, od žustrog morskog ježa do znatiželjne morske zvijezde, a film je napravljen kolažnom računalnom 2D-animacijom.
Šestaši su gledali animirani film Pinkonio (2012., Italija Belgija Francuska i Luksemburg Enzo D'Alò), kojim smo obilježili Dječji tjedan (3. – 9. 10.).
Pinokio bez sumnje spada među najveće klasike dječje književnosti. Adaptaciju romana Carla Collodija o drvenom lutku koji nakon što zbog svoje nepromišljenosti doživi niz opasnih pustolovina te na kraju ipak biva pretvoren u živog dječaka potpisuje talijanski redatelj Enzo D’Alò, koji se svojim scenarijem vjerno pridržavao originalnog predloška. Priča o nestašnom lutku slojevita je alegorija o izazovima odrastanja, kao i o važnosti stupanja u svijet moralnosti, za koje Pinokio u konačnici biva nagrađen. Vrijednosti koje usvajamo: razlikovati istinu od laži, cijeniti postojanost i hrabrost u životu, biti spreman žrtvovati se zbog najbližih, promišljati o općeljudskim vrijednosti posredstvom umjetničkog djela.
Učenici 7. razreda su obilježili Svjetski dan učitelja (5. 10.) gledajući film Clementov opus (2004., Francuska Njemačka i Švicarska Christophe Barratier).
U poslijeratnoj Francuskoj karizmatičan, sredovječan i nezaposlen profesor preuzima radno mjesto učitelja glazbe u internatu za maloljetnike. Zgrožen represivnim modelom školovanja, odluči promijeniti živote mladih delikvenata ukazujući im na dostojanstvo i poštovanje koje zaslužuju dobiti od nadređenih te otvarajući im kroz sudjelovanje u glazbenom zboru perspektivu za budućnost u besperspektivnoj sadašnjosti.
Film je ispričan kroz pomalo nostalgičan flashback, otkriva toplu i životnu priču francuskog dirigenta koji se prisjeća svog života iz 1949. godine, kada je njegovo odrastanje u turobnom internatu promijenio dolazak novog učitelja. Posveta iscjeliteljskoj moći glazbe te ulozi nastavnika u društvu.
Projekcije filmova, analize i aktivnosti s učenicima je provela učiteljica informatike Dona Prović. Učenici su s oduševljenjem reagirali na odabrane edukativne, zabavne filmove i izrazili želju za daljnjim sudjelovanjem u Projektu, prema Vrti svoj film manifestu: „Metodički utemeljen, holistički pristup filmskoj edukaciji, koji film tretira kao specifično kulturno i umjetničko područje, ali i kao sintezu različitih umjetnosti, temelj je medijske, vizualne i inih pismenosti te pridonosi estetskom, etičkom, kritičkom i kreativnom odgoju i obrazovanju.“
RAZREDNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
PREDMETNA NASTAVA:
Autobus - vozni red
*NOVO - KALENDAR NACIONALNIH ISPITA 2025.